سوالات متداول

لطفا سوالات زیر که پرشمار ترین سوالات کاربران هستند را بررسی نمایید .در صورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید، لطفا با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی نمایند.

دلایل متعددی برای خرید لایسنس اورجینال وجود دارد.
  • تقریبا می توانیم بگوییم آنتی ویروس کرک شده وجود ندارد. فرض کنید شرکت هایی که سودای برقراری امنیت در دنیای IT را دارند در صورتی که به همین راحتی هک و یا کرک شوند دیگر چه امنیتی باقی خواهد ماند؟ پاسخ این است که اکثر کرک ها و سریال های تقلبی توسط خود شرکت های سازنده آنتی ویروس در جهت اهداف تبلیغاتی ایجاد می شوند منتهی فایل های آپدیت و به روز رسانی ها در نسخه های تقلبی یا رایگان به مراتب دارای کیفیت پایین تری می باشند و یا آپدیت آنها کامل نیست و دارای حجم بسیار بالا و یا بسیار کم می باشند.
  • مسئله بعد این است که پس از خرید لایسنس شما کاملا مطمئن هستید که حداقل تا یک سال آنتی ویروس شما فعال است و به طور مرتب فایل های آپدیت را دریافت می کند و نیاز به جستجوی زیاد برای پیدا کردن لایسنس های رایگان یا آپدیت آفلاین ندارید. لازم به ذکر است بیشتر وب سایت هایی که لایسنس های رایگان یا تریال ریست ، در اختیار شما کاربران عزیز می گذارند شامل این توضیح می شوند.
  • این ها مهمترین دلایلی هستند که امروزه در ایران علاوه بر سیل عظیم کاربران خانگی تقریبا هیچ سازمان ، شرکت و یا ارگانی نیست که از آنتی ویروس اورجینال استفاده نکند.
تمامی لایسنس های شرکت های تولید کننده آنتی ویروس به صورت Retail می باشند و قابلیت نگهداری دارند ولی متاسفانه در ایران کلیه لایسنس هایی که برای آنتی ویروس ها به عنوان OEM فروخته می شوند لایسنس هایی هستند که به چندین کاربر فروخته می شود و بعد از مدت کوتاهی توسط شرکت های تولید کننده نرم افزار بسته (Block) می شوند و از خرید این نوع ها خودداری فرمایید. قابل ذکر است که لایسنس های موجود در پروتکت همگی از نوع Retail می باشند.
هیچ کد یا لایسنسی به نام OEM توسط کسپرسکی تولید و به فروش نمی رسد ، در آنتی ویروس ها محصولات OEM به صورت فایل های نصبی و فقط روی یک سخت افزار مشخصی نصب می شوند به عنوان مثال شرکت Asus روی یک مدل از مادربردهای خود یک فایل نصبی آنتی ویروس ارائه می دهد که بعد از نصب بدون وارد کردن کد فعال سازی 365 روز آنتی ویروس فعال می شود. پس دقت کنید هیچ کد لایسنسی به نام OEM وجود ندارد. تعدادی از فروشگاه ها اقدام به فروش یک کد فعال سازی یا لایسنس به چند کاربر می کنند که با این کار لایسنس بعد از گذشت چند ماه توسط شرکت مربوطه بسته خواهد شد که در این حالت کاربران پول خود را از دست می دهند و فروشنده به سود سرشاری می رسد. در صورت تعویض مادربرد لایسنس غیر فعال می شود و شامل پشتیبانی و گارانتی نمی شوند.
  • این لایسنس ها هیچ یک از محدودیت های نسخه های OEM را ندارند.
  • به راحتی در سایت شرکت سازنده ثبت می شوند و به این طریق می توانید لایسنس های خود را مدیریت کنید.
  • این لایسنس ها پس از فرمت کامل هارد دیسک و یا تعویض کامپیوتر نیز قابل استفاده هستند.
طبق قوانین زمانی که یک شخص لایسنس یک محصول آنتی ویروس خریداری می کند به مدت یک سال حق استفاده از آخرین ورژن آنتی ویروس را دارد. به طور مثال اگر شخصی لایسنس یک محصول که آخرین ورژن آن 2018 بوده است را خریداری کند و در مدت استفاده از لایسنس ورژن 2019 منتشر شود می تواند آنتی ویروس خود را به ورژن جدید ارتقا دهد و یا مثلا اگر لایسنس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2018 را خریداری کند می تواند با آن یک ورژن پایین تر (2017) و یا یک ورژن بالا تر (2018) را فعال کند.
خیر، تمامی فرایند خرید نظیر پرداخت وجه، ارسال لایسنس و ... به صورت آنلاین انجام می شود، لازم به ذکر هست که لایسنس از طریق ایمیل ثبت شده در فرم خرید برای شما ارسال خواهد شد.
از لحظه فعال سازی لایسنس بر روی اولین سیستم مدت اعتبار لایسنس (365 روز) آغاز می شود.
  1. ساعت و تاریخ سیستم خود را چک کنید تا حتما به تاریخ روز و صحیح باشد و مجددا برای دریافت فایل های به روز رسانی تلاش کنید.
  2. از اتصال به اینترنت مطمئن باشید. گاهی سرعت پایین اینترنت باعث بروز این مشکل می شود.
  3. به صورت موقت Proxy خود را در مسیر زیر غیر فعال کنید.
  4. برای نمونه برای آنتی ویروس کسپرسکی مسیر به صورت زیر می باشد: Kaspersky windows – Settings – Update settings – Update source – Proxy server
  5. سیستم خود را یک بار کامل اسکن کنید و سپس سعی کنید Update ها را دریافت کنید.
اعتبار لایسنس جدید پس از پایان اعتبار لایسنس فعلی محاسبه خواهد شد.
بله ، اما پیشنهاد می شود قابلیت آپدیت نرم افزار های کرک شده محصولات مایکروسافت را از قسمت تنظیمات غیر فعال سازید . لازم به ذکر است استفاده از نسخه های کرک شده نرم افزار های مایکروسافت (خصوصا مایکروسافت آفیس) ممکن است باعث بلاک شدن لایسنس ویندوز گردد.
این موضوع بستگی به محصول مورد نظر برای خرید دارد و برای هر یک از محصولات شرایط متفاوتی وجود دارد،به همین خاطر در صورت نیاز به محصولی که در کشور مد نظر شما به درستی کار کند، حتما قبل از خرید با کارشناسان و مشاورین ما موضوع را مطرح نمایید تا خرید صحیح انجام شود و بهترین انتخاب به شما ارایه گردد.لایسنس اینترنشنال برای همه محصولات قابل ارایه بوده ولی قبل از خرید باید هماهنگی صورت پذیرد.
به عنوان مثال محصولات کسپرسکی مبنی بر اینکه خریدار در منطقه خاورمیانه میباشد، تحویل میگردد ولی در صورت نیاز به استفاده خارج از محدوده خاورمیانه، با هماهنگی با کارشناسان فروش این امر مقدور میباشد
چهار حالت وجود دارد که نیاز به پیگیری و رفع مشکل دارد:
  1. پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و پول از حساب خریدار کسر گردد و به حساب ما آمده است، در این صورت طی 2-3 ساعت از طرف بانک اصلاح سند خواهد خورد و پول به حساب خریدار اتوماتیک برگشت داده خواهد شد.
  2. پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و پول از حساب خریدار کسر گردد و به حساب ما نیز نیامده است، در این صورت طی 72 ساعت از طرف بانک اصلاح سند خواهد خورد و پول به حساب خریدار اتوماتیک برگشت داده خواهد شد.
  3. پرداخت اینترنتی موفق باشد و پول از حساب خریدار کسر گردد و به حساب ما نیامده است، در این صورت معمولا طی 24 ساعت پول به حساب ما واریز خواهد شد در صورتیکه این امر اتفاق نیافتد، میبایست پول از طرف بانک به حساب خریدار اتوماتیک برگشت داده شود و در صورتیکه هیچکدام از این دو حالت اتفاق نیافتد، خریدار میبایست جهت پیگیری به بانک خودش (مبدا) مراجعه نماید…
  4. پرداخت اینترنتی موفق باشد و پول از حساب خریدار کسر گردد و به حساب ما نیز امده است ولی به علت خطای سیستمی (برای محصولاتی که تحویل به لحظه و آنی دارند) محصول تحویل نشود، در این حالت در پنل ما مشخص میگردد و به سرعت خرید مشتری پیگیری می گردد.
برای مشترکین گرامی نرم افزار های اورجینال، تخفیف و شرایط ویژه تمدید در نظر گرفته خواهد شد.تمامی لایسنس های نرم افزار های اورجینال که اعتبار آنها پس از یک دوره زمانی یک ساله، دو و یا ……..به پایان میرسد، می بایست اعتبار آنها تمدید گردد.
حتی اگر لایسنس قبلی از شرکت دیگری خریداری شده باشد با ارایه لایسنس اورجینال قبلی، کاربران محترم میتوانند از تخفیف تمدید برخوردار گردند.
جهت انجام این امر، کاربران میتوانند با شرکت تماس گرفته و پس از ارتباط با مسئول مربوطه از تخفیف و شرایط ویژه تمدید مطلع گشته و استفاده نمایند.
حتی اگر محصول قبلی با محصول درخواستی جدید متفاوت باشد، با هماهنگی با مسئول مربوطه امور تمدید امکان پذیر خواهد بود.
کاربران محترم میتوانند جهت اطمینان از اورجینال بودن محصولات، از کمپانی ارایه دهنده محصول استعلام نمایند. همچنین به همراه تمامی محصولات ارایه شده لینک دانلود از وبسایت اصلی ارایه میگردد تا اطمینان حاصل گردد.
خیر، شما می توانید پس از نصب نسخه ی فارسی محصول، از همان کد فعال سازی قبلی خود استفاده نمایید.